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Edade moderna
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    Collana, sec. XVII-XVI a.C.
    Composta da vaghi di conchiglie e denti di cervo; proviene da una sepoltura in cista litica di Settimo San Pietro, Cuccuru Nuraxi.
    Cagliari, Museo Archeologico Nazionale,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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    Collana, sec. XX-XVII a.C.
    Composta da vaghi in pietra verde e nera con pendente a mandorla in pietra verde; proviene da Alghero, necropoli di Anghelu Ruju.
    Cagliari, Museo Archeologico Nazionale,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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    Collana, sec. XI-VIII a.C.
    Collana composta da grani in bronzo; proviene da Sassari, nuraghe Attentu.
    Sassari, Museo Nazionale “G.A. Sanna”,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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    Collana, sec. XI-IX a.C.
    Collana composta da elementi in ambra e da un grano in osso; proviene da Sassari, nuraghe Attentu.
    Sassari, Museo Nazionale “G.A. Sanna”,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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    Scarabeo, sec. VII a.C.
    Scarabeo fenicio punico in oro e diaspro verde con un’aragosta incisa.
    Sassari, Museo Nazionale “G.A. Sanna”,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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    Scarabeo, sec. IV-II a.C.
    Scarabeo fenicio punico in oro fuso e corniola intagliata; la scena raffigura il dio Poseidone-Nettuno.
    Sassari, Museo Nazionale “G.A. Sanna”,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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    Orecchino, sec. VII-VI a.C.
    Orecchino fenicio-punico in oro laminato, inciso e granulato; proviene da Tharros.
    Cagliari, Museo Archeologico Nazionale,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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    Orecchini, sec. VII-VI a. C.
    Coppia di orecchini fenicio-punici in oro laminato e granulato; proviene da Tharros.
    Sassari, Museo Nazionale “G.A. Sanna”,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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  • images/morfeoshow/et___aragone-6941/big/09 Madonna del Carmine.jpg462.jpg

    Madonna del Carmine, sec. XVI.
    Statuetta in ceramica rivestita alla maniera seicentesca di tradizione ispanica e ornata con preziosi gioielli in oro, argento dorato, smalti, perle e pietra preziose, databili in parte al Cinquecento e al Seicento.
    Cagliari, chiesa del Carmine.
    Foto Nicola Monari,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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    Fede sarda tipica della parte meridionale della Sardegna, realizzata su lamina d’oro, microsfere e foglioline e ritagliata a traforo. Interamente realizzata a mano.
    Collezione Pillitu, San Sperate, 2009
    Foto di Fabio Pillitu.

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Edade moderna

A is primos decènnios de su setighentos s’amministratzione piemontese (1720) giughet a s’ìsula is leges sabàudas e abolit is dispositziones emanadas dae su governu ispagnolu chi disponiant chi is chi non fiant  nòbiles o berghesos de censu elevadu non podiant bogare a campu is prendas a giru. Custa norma, paris cun su boghìgiu de sa prata dae is minìeras de s’ Iglesiente e de s’Argentiera e de sa pisca de su coraddu in is mares de s’Alighera e de  Bosa, mescamente dae sa segunda meitade de su 1800, aiat contribuidu a ispainare is ornamentos de balia de is sardos e a un’impreu prus mannu de is prendas pro sa bestimenta puru de sa classe mèdia.


S’ispainat puru sa pràtica, ereditada de is ispagnolos, de s’amparare cun unu muntone de prendas de prata; fiant pagas puru is prendas de balia  e custu faghet chircare in cantros a sa sant’arràngia (comente cotzulas, pedes de pegos, corros, fundos de tassas, arrastos de cada casta ruinas de cada bitupèriu che tecas cun in intro relìcuas e cantros de pregadorias) frammenti vari di oggetti distrutti, teche contenenti reliquie e ritagli di preghiere) unu balore simbòlicu mannu e agiudat a fagher crèschere is prenderis sardos a s’ingenniare in cada si siet trabballu cun is prendas.

Galu oe a distàntzia de millènnios, si realizant prendas e amuletos, chi sa balia insoro seret che ornamentu seret de pretzosidade est presu a una balia simbòlica e apotropàica, a amparare e allargare is males e augurare sorte bona. Is prendas de sa traditzione populare sarda podent tènnere una balia de afetu mannu ca, unas cantas bortas, sunt presas a sa pessone e a sa bia; dae sa nàschida a s’acraròngiu, dae sa cojua a sa morte, abbarrant interaginde cun sensos e cun sa religiosidade de su pòpulu “pagana” e cristiana.

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