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Edade fenìciu pùnica
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    Collana, sec. XVII-XVI a.C.
    Composta da vaghi di conchiglie e denti di cervo; proviene da una sepoltura in cista litica di Settimo San Pietro, Cuccuru Nuraxi.
    Cagliari, Museo Archeologico Nazionale,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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    Collana, sec. XX-XVII a.C.
    Composta da vaghi in pietra verde e nera con pendente a mandorla in pietra verde; proviene da Alghero, necropoli di Anghelu Ruju.
    Cagliari, Museo Archeologico Nazionale,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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    Collana, sec. XI-VIII a.C.
    Collana composta da grani in bronzo; proviene da Sassari, nuraghe Attentu.
    Sassari, Museo Nazionale “G.A. Sanna”,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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    Collana, sec. XI-IX a.C.
    Collana composta da elementi in ambra e da un grano in osso; proviene da Sassari, nuraghe Attentu.
    Sassari, Museo Nazionale “G.A. Sanna”,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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    Scarabeo, sec. VII a.C.
    Scarabeo fenicio punico in oro e diaspro verde con un’aragosta incisa.
    Sassari, Museo Nazionale “G.A. Sanna”,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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    Scarabeo, sec. IV-II a.C.
    Scarabeo fenicio punico in oro fuso e corniola intagliata; la scena raffigura il dio Poseidone-Nettuno.
    Sassari, Museo Nazionale “G.A. Sanna”,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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    Orecchino, sec. VII-VI a.C.
    Orecchino fenicio-punico in oro laminato, inciso e granulato; proviene da Tharros.
    Cagliari, Museo Archeologico Nazionale,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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    Orecchini, sec. VII-VI a. C.
    Coppia di orecchini fenicio-punici in oro laminato e granulato; proviene da Tharros.
    Sassari, Museo Nazionale “G.A. Sanna”,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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  • images/morfeoshow/et___aragone-6941/big/09 Madonna del Carmine.jpg462.jpg

    Madonna del Carmine, sec. XVI.
    Statuetta in ceramica rivestita alla maniera seicentesca di tradizione ispanica e ornata con preziosi gioielli in oro, argento dorato, smalti, perle e pietra preziose, databili in parte al Cinquecento e al Seicento.
    Cagliari, chiesa del Carmine.
    Foto Nicola Monari,
    dal volume Gioielli, Nuoro, Ilisso, 2004

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    Fede sarda tipica della parte meridionale della Sardegna, realizzata su lamina d’oro, microsfere e foglioline e ritagliata a traforo. Interamente realizzata a mano.
    Collezione Pillitu, San Sperate, 2009
    Foto di Fabio Pillitu.

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Edade fenìciu pùnica

Is fenìcios ant arrichidu sa produtzione de prendas in Sardigna (850-300 a.C.). Navigadores e mercantes mannos, ddis piaghiat s’arte e connoschiant bene is tènnicas de tribballu de metallos, de is materiales de bidru e de is pedras tostas e cun unu gustu estèticu mannu, elegante e rafinadu. In pagos sèculos sa Sardigna diventat unu frailàrgiu de oreria in ue si realizant òperas de arte cun sa tènnica de sa filigrana, de s’isbaltzu, de sa fusione, de sa granulatzione e de s’incisione in ue si ponent, comente pibiones de collana, bidros polìcromos de balia, coraddu, fògias de oro e in ue si realizant carrabussos de oro a diaspru birde, materiales de su logu e intalliadu cun cristaddos de roca, corniola e steatite.


Intra is repertos bogados a campu in is biddas “fenìcias” ddu ant puru is amuletos: certos cun sa forma de manufica, àteros costituidos dae sa cogotza de sa cotzula Turbo rugosus, mutidos sèculos a pustis, pedras de ogru, àteros galu comente sa cipraea mutidos a pustis porceddana, sòrighe o sorighittu de mare; e tantos àteros de coraddu.

In is prendas de oro agatados in Tharros (braciales, aneddos, collanas, lorigas, recadas) e gollidos oe in su Museu Archeològicu de Casteddu e su British Museum de Londra, chi dèdicat a is agatos de Tharros una setzione intrea, si bident craros motivos orientales de is pramas e is frores de sa vida, su cultu de su Deus Horus cun is alas e sa conca de  astore e sa carena de carrabussu* rafigurada cando giughet su sole a su chelu, sìmbulu de resurretzione.
Si bidet ispissu rafiguradu s’ogru suo pro ammostrare cantu siet antiga sa credèntzia de s’influèntzia màgica chi podet èssere esercitada cun s’ogriada.

* Sa figura de su carrabussu si torrat a agatare in is sigillos, in is braciales, in is aneddos e in is recadas e custu ca si crediat chi su boboitu fiat màgicu.

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