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Sa bestimenta de òmine
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    1906
    Filippo Figàri
    Stabilimento F. Larco, manifesto.

    600
    501.75
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    1906
    Filippo Figàri
    Stabilimento F.lli Rocca, manifesto.

    430.5
    600
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    1908
    Giuseppe Biasi
    Pigliale, pigliale, copertina del Giornalino della Domenica.

    411
    600
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    7 febbraio 1909
    Giuseppe Biasi
    Il dono, copertina del Giornalino della Domenica.

    431.25
    600
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    14 novembre 1909
    Giuseppe Biasi
    Ritorno dal lavoro, copertina del Giornalino della Domenica.

    420.75
    600
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    1911
    Luigi Caldanzano
    Copertina per Ars et Labor.

    421.5
    600
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    1913
    Mario Delitala
    Il guardiano della vigna, soggetto originale per il manifesto della ditta vinicola Zedda-Piras.

    600
    596.25
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    1912
    Mario Delitala
    Agricoltori, soggetto originale per il manifesto della ditta Ing. F. Sisini, Molini-Pastifici-Frantoi.

    527.25
    600
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    1914
    Mario Delitala
    Ing. F. Sisini, Molini-Pastifici-Frantoi, manifesto.

    427.5
    600
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    1914
    Mario Mossa De Murtas
    Sardegna, copertina marzo-aprile.

    422.25
    600
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    1914
    Mario Delitala
    Sardegna, copertina maggio-giugno.

    420.75
    600
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    15 maggio 1917
    Edina Altara
    Rose di Sardegna, copertina di Pagine d’arte.

    422.25
    600
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    marzo 1920
    Melkiorre Melis
    Copertina di Rivista Sarda.

    420
    600
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    8 febbraio 1920
    Mario Mossa De Murtas
    Carnevale, copertina del Giornalino della Domenica.

    435.75
    600
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    1926
    Filippo Figàri
    F. Coco & C. Industria Cioccolato, manifesto.

    412.5
    600
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    1935
    Stanis Dessy
    Primavera sarda, locandina.

    391.5
    600
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    1878
    Giorgio Ansaldi detto Dalsani
    Massaia di Pauli-Pirri
    Tavola 7 dalla serie Galleria di Costumi Sardi pubblicata nel settimanale satirico, umoristico, letterario Il Buonumore.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    443.25
    600
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    1878
    Giorgio Ansaldi detto Dalsani
    Costume di Iglesias
    Tavola 12 dalla serie Galleria di Costumi Sardi pubblicata nel settimanale satirico, umoristico, letterario Il Buonumore.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    429.75
    600
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    1878
    Giorgio Ansaldi detto Dalsani
    Maureddu di Iglesias
    Tavola 13 dalla serie Galleria di Costumi Sardi pubblicata nel settimanale satirico, umoristico, letterario Il Buonumore.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    403.5
    600
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    1878
    Giorgio Ansaldi detto Dalsani
    Ragazza di Turri
    Tavola 14 dalla serie Galleria di Costumi Sardi pubblicata nel settimanale satirico, umoristico, letterario Il Buonumore.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    443.25
    600
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    1878
    Giorgio Ansaldi detto Dalsani
    Proprietario di Milis
    Tavola 15 dalla serie Galleria di Costumi Sardi pubblicata nel settimanale satirico, umoristico, letterario Il Buonumore.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    446.25
    600
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    1878
    Giorgio Ansaldi detto Dalsani
    Donna di Ghilarza
    Tavola 16 dalla serie Galleria di Costumi Sardi pubblicata nel settimanale satirico, umoristico, letterario Il Buonumore.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    437.25
    600
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    1878
    Giorgio Ansaldi detto Dalsani
    Costume maschile di San Vito
    Tavola 19 dalla serie Galleria di Costumi Sardi pubblicata nel settimanale satirico, umoristico, letterario Il Buonumore.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    426
    600
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    1878
    Giorgio Ansaldi detto Dalsani
    Costume di Lanusei
    Tavola 20 dalla serie Galleria di Costumi Sardi pubblicata nel settimanale satirico, umoristico, letterario Il Buonumore.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    444
    600
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    1878
    Giorgio Ansaldi detto Dalsani
    Costume ricco di Tortolì
    Tavola 21 dalla serie Galleria di Costumi Sardi pubblicata nel settimanale satirico, umoristico, letterario Il Buonumore.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    437.25
    600
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    1878
    Giorgio Ansaldi detto Dalsani
    Signora di Aritzo
    Tavola 23 dalla serie Galleria di Costumi Sardi pubblicata nel settimanale satirico, umoristico, letterario Il Buonumore.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    390
    600
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    1878
    Giorgio Ansaldi detto Dalsani
    Costume di Desulo
    Tavola 24 dalla serie Galleria di Costumi Sardi pubblicata nel settimanale satirico, umoristico, letterario Il Buonumore.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    429.75
    600
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    1878
    Giorgio Ansaldi detto Dalsani
    Costume ricco di Nuoro
    Tavola 28 dalla serie Galleria di Costumi Sardi pubblicata nel settimanale satirico, umoristico, letterario Il Buonumore.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    435.75
    600
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    1878
    Giorgio Ansaldi detto Dalsani
    Contadino di Nuoro
    Tavola 30 dalla serie Galleria di Costumi Sardi pubblicata nel settimanale satirico, umoristico, letterario Il Buonumore.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    451.5
    600
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    1878
    Giorgio Ansaldi detto Dalsani
    Maureddu di Iglesias
    Tavola 31 dalla serie Galleria di Costumi Sardi pubblicata nel settimanale satirico, umoristico, letterario Il Buonumore.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    438
    600
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    1878
    Giorgio Ansaldi detto Dalsani
    Costume festivo di Osilo
    Tavola 40 dalla serie Galleria di Costumi Sardi pubblicata nel settimanale satirico, umoristico, letterario Il Buonumore.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    442.5
    600
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    1878
    Giorgio Ansaldi detto Dalsani
    Costume femminile di Bunnannaro
    Tavola 42 dalla serie Galleria di Costumi Sardi pubblicata nel settimanale satirico, umoristico, letterario Il Buonumore.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    423.75
    600
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    1890-99
    U. Martelli
    Signora di Aritzo e di Belvì
    Dalla serie Costumi sardi, litografia da fotografia, incisa dal Guerrini e stampata a Firenze presso la stamperia di P. Giusti.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    504
    600
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    1890-99
    U. Martelli
    Costume di Bono
    Dalla serie Costumi sardi, litografia da fotografia, incisa dal Guerrini e stampata a Firenze presso la stamperia di P. Giusti.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    546.75
    600
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    1890-99
    U. Martelli
    Costumi di Mamoiada
    Dalla serie Costumi sardi, litografia da fotografia, incisa dal Guerrini e stampata a Firenze presso la stamperia di P. Giusti.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    545.25
    600
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    1890-99
    U. Martelli
    Costumi di Nuoro
    Dalla serie Costumi sardi, litografia da fotografia, incisa dal Guerrini e stampata a Firenze presso la stamperia di P. Giusti.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    565.5
    600
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    1890-99
    U. Martelli
    Costumi di Nuoro
    Dalla serie Costumi sardi, litografia da fotografia, incisa dal Guerrini e stampata a Firenze presso la stamperia di P. Giusti.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    478.5
    600
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    1890-99
    U. Martelli
    Costume festivo e da lavoro di Orgosolo
    Dalla serie Costumi sardi, litografia da fotografia, incisa dal Guerrini e stampata a Firenze presso la stamperia di P. Giusti.
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    488.25
    600
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    luglio 1894
    U. Martelli
    Il latitante Salis Giovanni Corbeddu
    Fotografia presa da U. Martelli sul Monte Sata-e.Bidda (Oliena).
    Collezione Piloni – Università di Cagliari.

    504
    600
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    1925-29
    Eugenio Tavolara
    Venditore ambulante

    246
    600
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    1931-32
    Eugenio Tavolara
    Donna di Atzara

    360
    600
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    1931-32
    Eugenio Tavolara
    Possidente e donna di Orgosolo

    489
    600
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    1933
    Eugenio Tavolara
    I grassoni di Teulada

    399.75
    600
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    1842
    Giovanni Marghinotti
    Miliziano di Cagliari

    441.75
    600
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    1861
    Giovanni Marghinotti
    Festa campestre in Sardegna, particolare.

    547.5
    600
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    1862
    Giovanni Marghinotti
    Partenza per la festa

    600
    446.25
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    1850-55
    Anonimo
    Ballo in fila con suonatore di launeddas

    600
    486
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    1880
    Giuseppe Sciuti
    Ingresso trionfale di G. M. Angioy a Sassari, particolare.
    Sala Sciuti, Palazzo della Provincia, Sassari.

    557.25
    600
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    1901
    Eduardo Chicharro Aguera
    Figure in controluce (Atzara)

    600
    493.5
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    1907
    Antonio Ortiz Echague
    Ragazza con brocca (Bono)

    600
    474.75
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    1907
    Antonio Ortiz Echague
    Pranzo a Mamoiada

    600
    533.25
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    1907
    Antonio Ortiz Echague
    Donne di Sardegna (Atzara)

    600
    567.75
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    1907
    Antonio Ortiz Echague
    Donna che vaglia il grano (Bono)

    475.5
    600
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    1908
    Antonio Ortiz Echague
    Filatrice (Ittiri)

    426
    600
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    1908
    Antonio Ortiz Echague
    Testa di ragazza sarda (Atzara)

    468.75
    600
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    1908
    Antonio Ortiz Echague
    Ragazza che porta sul capo una brocca, particolare (Atzara).

    567
    600
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    1908-09
    Antonio Ortiz Echague
    Tessitrici sarde (Atzara)

    493.5
    600
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    1908-09
    Antonio Ortiz Echague
    La festa della confraternita di Atzara

    600
    361.5
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    1908-09
    Antonio Ortiz Echague
    La festa della confraternita di Atzara, particolare.

    600
    572.25
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    1912-14
    Filippo Figari
    L’amore in Sardegna, particolare pannello centrale.
    Sala dei matrimoni del Palazzo civico di Cagliari.

    450
    600
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    1912-14
    Filippo Figàri
    L’amore in Sardegna, parete centrale, pannello sinistro.
    Sala dei matrimoni del Palazzo civico di Cagliari.

    600
    338.25
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    1912-14
    L’amore in Sardegna, parete centrale, pannello sinistro.
    Sala dei matrimoni del Palazzo civico di Cagliari.

    600
    421.5
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    1912-14
    L’amore in Sardegna, parete centrale, pannello destro.
    Sala dei matrimoni del Palazzo civico di Cagliari.

    600
    421.5
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    1912-14
    Filippo Figàri
    L’amore in Sardegna, parete sinistra, pannello centrale.
    Sala dei matrimoni del Palazzo civico di Cagliari.

    579.75
    600
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    1914
    Giuseppe Biasi
    Donne di Ittiri

    600
    572.25
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    1914-15
    Giuseppe Biasi
    Ragazze sul prato

    538.5
    600
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    1917
    Giuseppe Biasi
    La canzone del pappagallo

    590.25
    600
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    1919-23
    Giuseppe Biasi
    Corteo nuziale, la sposa, particolare.

    600
    381.75
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    1920-29
    Edina Altara
    Figura femminile in costume

    451.5
    600
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    1923
    Giuseppe Biasi
    La sposa

    600
    374.25
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    1924
    Mario Delitala
    L’amore
    Pannello decorativo per la Sala consiliare del Comune di Nuoro.

    600
    517.5
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    1927
    Tarquinio Sini
    Muttetus

    600
    431.25
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    1927-30
    Tarquinio Sini
    Le gambe nude

    600
    555.75
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    1927-30
    Tarquinio Sini
    La toilette della padrona

    600
    490.5
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    1929
    Filippo Figàri
    Donne al lavoro
    Particolare della decorazione del Palazzo del Provveditorato alle OO.PP., Cagliari.

    600
    420
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    1929
    Filippo Figàri
    Donne al lavoro
    Particolare della decorazione del Palazzo del Provveditorato alle OO.PP., Cagliari.

    600
    448.5
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    1929
    Giuseppe Biasi
    Ragazze di Osilo

    600
    432
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    1930
    Giuseppe Biasi
    Grazielene

    600
    437.25
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    1935
    Giovanni Biasi
    Costumi del Goceano

    513.75
    600
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    1935
    Giovanni Biasi
    Costume di Iglesias

    396.75
    600
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    1935
    Giovanni Biasi
    Costumi di Oliena

    525
    600
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    1935
    Giovanni Biasi
    Costumi di Orune

    573
    600
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    1935
    Giovanni Biasi
    Costume di Atzara

    396.75
    600
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    1935
    Giovanni Biasi
    Costume di Sennori

    491.25
    600
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    1935
    Giovanni Biasi
    Ragazze di Osilo

    516
    600
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    1935
    Giuseppe Biasi
    Ragazza di Busachi

    584.25
    600
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    1930-35
    Giuseppe Biasi
    Ballo presso lo stagno di Cabras

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    558
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    1953
    Mario Delitala
    Donna di Orani

    510.75
    600

Sa bestimenta de òmine

S’ammantaconca de òmine prus ispainada est sa berrit de unas cantas longàrias, niedda o ruja, ddu ant puru is cùfias, is capeddos a tumbareddu a tesa, a bortas acumpangiados de mucadores. Su cuncordu bestimentàriu traditzionale est fatu de sa camisa, cropete e tzipone cuncordados a is cartzones. S’agiunghent unas cantas gastas de cabupalas de divertza longària, fatos de furesi, pannu e belludu e gilès de pedde. Is mìgias sunt fatas prus che àteru cun filu de lana bianca, de mancu de cotone o de linu. Is cussìngios prus ispainados sunt a craos, ma sunt puru postas crapitas prus lèpias e unas cantas bortas ornadas de prata.


Elementos de base:

Ammantaconca
Sa berrita, barreta, sunt de longària divertza e fatas de furesi, pannu e mescamente de lana ruja o niedda. Sa berrita giughet forma de tubu cun duas estremidades atundadas. Benit posta istichinde is estremidades una intro de s’àtera e faghende de gosi unu sacu chi si ponet in unas cantas maneras a segunda de comente aranzas is estremidades. A sa berrita tantas bortas est agiuntu unu mucadore (mucadoi, mucadori a s’antoca) chi est bestidu seret pricadu a triàngulu e ligadu suta sa barba, seret arrulladu in conca. In is primos de s’Otighentos s’agataiant puru is fez (berreta, berriuola), is ammantaconcas bassos a tumareddu (ciccia, tzitzia, giggia), is capeddos a tesa (capeddu) e is sombreros (sombreri), unas cantas bortas postos cun tetigheddas pro gollire i pilos.

Camisas
Sunt fatas de linu o de cotone biancu e sunt de duas castas: de tàlliu arcàicu: (ghentone, bentone, éntone), ladas meda abertas in dae in antis, e in su tzugru si serrant cun duos gutones e guarnidas in su trzugru e in is brutzos cun arrecramos geomètricos; (camisa, camija, camisa pron. amisa) sunt prus pagu ladas a segunda de sa moda de s’Otighentos, artas in tzugru e a bortas torradas a pricare e cun aberturas in dae in antis chi benint agutonadas cun tantos gutoneddos.

Cropetes e gilès
Intra is cropetes ddu ant su: cossu, cossete, corpete, coritu, ’oropadu, solopau, soropatu, zustillu, cun agutonadura de in antis semple o addopiada, chene colletos o giros. Is colores ammostrant un’istile de su logu meda forte.
Is gilès, connotos e ispainados in totyu s’Europa partinde de su XVIII sèculu, sunt fatos in orroba, ordidos e colores divertzos e ant giraduras, colletos e agutona in tutta Europa a partire dallaura de mesu a petu simple o addopiadu. In unas cantas localidades ant sostituidu is cropetes mantenende in nùmenes de sa traditzione antiga.

Gipones e gianchettedda
Fintzas a is primos annos de su Noighentos is tzipones de òmine (zippone, tzippone tancau, cippone, gippone, zamarra, coritu, gruppitu) ant tintas ispramadas e mànigas longas, abertas in suta de totu su bratzu. Sunt de furesi, de pannu e de orroba, e de colores mescamente rujos o blu. In ue sa borghesia a giutu sa moda sua si connoschent, intra sa fine de s’Otighentos e is primos de su Noighentos, blusas sagomadas a màniga serrada. In logos de costa ant puru connotu s’impreu de gianchetas de pannu blu marinu, che a is chi ponent is piscadores casteddaios.

Chintorjas
Sunt trastes chi serbint in su bestire de mascru (asca, latzada, chintorja, cintu, chintorza, chintòrrju, vrentera). Sa pasrte manna de is chintorjas sunt de pedde colore de pedde etotu o tintas e ant longàrias divertzas. Podent èssere decoradas cun motivos divertzos e benint serradas cun corrias chi colant in istampos tundos o fibbias unas cantas bortas de prata. S’agatant de mancu is chintorjas de orrobba, chi ponent is piscadores. Ddu at puru modellos de chintorjas cun bugiaca giughetabacu o giugheminuju, tantas bortas arrecramadas o intarsiadas, e galu is cartutzeras.

Gabbanos
Sunt bestidos subra is àteros cantros de bestire e ammantant sa carena a su mancu fintzas a meitade burtzighitu. Ammentamos duas castas de gabbanu: su serenicu pilurzu fatu chin orroba marrone tziculate, paret bènnere de sa Grecia e dae su regnu de Nàpoli. S’ornamentu fiat de grandu pregiu e fiat fata chin pannu ruju e biancu e corrias de seda. Cun s’allega gabbanu, ispainadu in totu sa Sardigna si cheret nàrerre modellos de furesi chi si sunt impreados pro totu su Noighentos evolvende.si in modellos sagomados difùndios pustis de su 1918 fatos cun s’agiunta de petus simple o addopiadu, de martingala o de curcuddu.

Gabbanos curtzos, gianchettas
Fiant postos in cada si siet casione de sa bia. Agatamos esemplares prus decorados chi s’ispirant a su serenicu e ne mantenent puru su nùmene, puru si sunt de furesi o de pannu. Ateros nùmenes sunt  gabannela, capotinu, cappotinu de coidera e zancheta.

Sacos
S’ùnicu sacu chi podet èssere mutidu abberu “traditzionale” sacu, sacu de coberri(ere), est fatu de duos telos de furesi cosidos de longu postos in pitzu de àteros duos e a pustis cosidos in is òrulos. A su retàngulu de gosi otènnidu podet èssere agiuntu unu curcuddu, ma  pro sa parte manna, benit laassadu prus ladu in is palas pro èssere torradu a girare e agantzadu suta sa barba. Est unu pìngiu chi at connotu sorte bona grassias a s’impermeabilidade cosa sua; in prus podet èssere jutu de un’ala a s’àtera, imboligadu e èssere postu che manta o “letu”.

Peddes
Pro totu sa prima meitaotighentos est ispainada in totu s’isola cosa nosta sa pedde, chene mànigas mutida colletu. Custa podet èssere posta in pitzi de totus is aàteros cantros de bestimenta sarbu, àteras peddes. S’impreu de su colletu decrinat giai in sa segunda meitade de s’Otighentos. Sa biste de peddes, éste de pedde o peddes, chi podet èssere bestida cun su pilu a foras o a intro, est abbarradu fintzas a sa prima meitade de su Noighentos.

Cartzones
Is cartzones fatos de cotone, linu o lana (cartzonis o cratzonis, cartzones) rapresentant su complementu de cuddos a gunnedda e a càmpana. Su colore insoro est semper biancu in barias tonalidades. Unas cantas bortas candu sunt fatos pro sa festa giughent recramos in is lados.

Ragas
Ispainados in totu sa Sardigna si mutint in maneras divertzas: ragas, fracas, cratzonis de arroda, cartzones de furesi, ispaca troddias, sunt un’ispetzie de gunnedda curtza e apuzonada unida in centru de un’istriscia de su pròpria orrobba.

Cartzones a càmpana
Si mutint cartzones o catrzonis o cratzonis e sunt fatas de furesi o de pannu de lana apuzonadu in chintzu. Corruent dritos fintzas a suta su frenugru o e a bortas giughent aberturas laterales in s’òrulu e un’arranda bianca.

Cartzones
Is cartzonis, cartzones, ispainados in s’Otighentos intra is classes arricas, sunt a bortas postas cun àteros pìngios traditzionales. Intra is duas gherras ant a èssere postos de sa pasrte manna de is òmines chi lassat sa bestimenta antiga. Cherent mentovados cussos de sa costa e mescamente cuddos de pannu ruju de is piscadores casteddaios.

Cartzas
Be sunt is cartzas a “anca serrada” e is cartzas a “anca aberta”. Is primas si mutint cartza, cratzas e is àteras  de ligare o agutonare si mutint botzeghinos. Sunt de furesi o de pannu; fontes de is primos de s’Otighentos testimoniant s’impreu de sa pedde de cabriolu pro ddos fàghere.

Iscarpinas
Is prus ispainados sunt is cussìngios o butinos, botas de pedde naturale o colorada, cun sa sola a craos, fortes e addatos a su tribballu. S’agatant de mancubis iscarpinas a ligadas (iscarpas, iscarpias, is’àrpas, crapitas), unas cantas bortas guarnidas cun fìbias de prata.

Lingeria
Sa lingeria est fata de mallietas industriales e mudandas longas, de cotone o de lana, ma s’ispainat ebbia a sa fine de s’Otighentos. Sa camisa e is cartzas bastaiant pro amparare sa carena puru ca tando si bestiant a pìggias. Is pedes beniant amparados cun cantros de orrobba (petze de pe(de), petzas) o chin mìggias (mizas, miggias, peuncus, piuncus) trabballadas cun filos de linu, cotone o lana.

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Crediti